Od dawna marzę o niezależnych testach i opisach sprzętu ale obserwując sytuację w Polsce, to widzę, że nie jest to możliwe. Natomiast chciałbym trochę przybliżyć swoją opiniję.
Przedstawię opisy następująco, kilka słów o marce, kilka typowych modeli, a większą uwagę skupie na sprzęcie freeridowym.

Völkl
Moim zdaniem jedna z najlepszych i najbardziej innowacyjnych firm. Nie doceniana firma w Polsce.
Firma na samym początku zajmowała się produkcją wozów konnych, równolegle produkowali łodzi i sanki. Oficjalnie uznaje się za rozpoczęcie produkcji nart rok 1923. Od tamtego czasu wyprodukowali kilka legendarnych modeli które mamy aż do dziś.
Oto kilka modeli nart ze strony dystrybutora.
Racetiger to żywa legenda narciarskich stoków. W swojej, ponad 40 letniej historii startów w zawodach, narty Voelkl setki razy stawały na stopniach podium Pucharu i Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. To ogromne doświadczenie jest owocem współpracy z tak wspaniałymi zawodnikami jak Manfred Pranger, Stefano Gross, czy Jens Byggmark. W nartach tej linii znaleźć można najnowsze rozwiązania techniczne opracowane przez konstruktorów firmy Voelkl – tłumik drgań 360° UVO, Speedwall, doskonałe drewniane rdzenie Full Sensor Woodcore, systemy wiązań rMotion i xMotion.
Technologia
UVO
UVO – Ultimate Vibration Object
image
image
Speedwall
Przygotuj się na szybką jazdę.
Racetiger Speedwall to narta powstała na bazie pucharowego doświadczenia konstruktorów Völkla. Zastosowano w niej najdoskonalszą i jedyną wykorzystywaną w Pucharze Świata konstrukcję typu sandwich. Ale to nie wszystko. Nowością jest technologia Speedwall – po raz pierwszy boki nart wykonane zostały z tworzywa, z którego robi się ślizgi. Po ich posmarowaniu zwiększa się prędkość przy ostrej jeździe na krawędziach. Narty Racetiger Speedwall wyposażono w nowe wiązania rMotion z płytą. Szata graficzna – identyczna z grafiką z Pucharu Świata – nałożona bezpośrednio na górną powierzchnię narty, wykonaną z titanalu.
image
Na modelach Racetiger Speedwall swoje punkty w Alpejskim Pucharze Świata zdobywają najlepsi: ubiegłoroczny Mistrz Świata w slalomie Manfred Pranger, aktualny wice Mistrz Świata w slalomie Jens Byggmark i wice Mistrzyni Świata w super gigancie Julia Mancuso.
Power Switch Individual
Power Switch Individual. Pierwsze na świecie narty na miarę!
System Power Switch Individual daje możliwość dostosowania sztywności nart do indywidualnych cech narciarza. System Power Switch Individual występuje nartach CODE PSi. Narty te zostały wyposażone w nowy system wiązań iPT sMotion. Szersze wiązanie zapewnia jeszcze lepszą kontrolę i skrętność narty. Drewniany rdzeń Woodcore został dostosowany do systemu Power Switch Individual.
Wzdłuż całej długości narty biegnie kanał, w którym znajduje sie pręt z włókna węglowego. Sztywność narty dopasowywana jest do indywidualnych umiejętności, wagi i wieku narciarza. Regulacji sztywności narty dokonuje się na podstawie obliczonej dla narciarza wartości współczynnika PSi, za pomocą specjalnego klucza.
POWER SWITCH
Jedyne takie narty na świecie. Nie musisz się do nich dopasowywać, one dopasują się do Ciebie.
Nowa generacja POWER SWITCH pozwala niezwykle precyzyjnie dostosować charakterystykę narty do każdych warunków terenowo-śniegowych i stylu jazdy narciarza. Istotą systemu są dwa kanały z włókna węglowego, zintegrowane ze strukturą systemu double gripXTD, na całej długości narty. W każdym z nich znajduje się pręt z włókna węglowego biegnący od dziobu narty do jej piętki. Na piętce znajduje się trójpołożeniowy przełącznik, za pomocą którego możemy zmieniać charakterystykę narty.
W położeniu „Cruise” system Power Switch jest w stanie neutralnym. Sztywność narty jest najmniejsza, co pozwala na relaks w czasie spokojnego zjazdu. Takie ustawienie ułatwia także jazdę w miękkim, głębokim śniegu. Położenie „Dynamic” uaktywnia system Power Switch w 50%. Zrównoważenie sztywności i energii nart jest optymalne do jazdy na przygotowanej nartostradzie w dobrych warunkach śniegowych. Ustawienie „Power” – 100% mocy, narty maksymalnie usztywnione, bardzo dynamiczne, przygotowane do rozwijania maksymalnych prędkości oraz jazdy na twardym zalodzonym śniegu. Przełączanie systemu Power Switch na poszczególne zakresy nie wymaga dodatkowych narzędzi ani części, które należy montować na narcie lub wiązaniu. Jednym prostym ruchem ręki, bez wysiłku przełączamy system Power Switch na jeden z trzech wybranych zakresów.
POWER SWITCH – Zamiast trzech, jedna para nart na wszystkie warunki!!!
XTD Transmission
Technologia 3D dla Rocker

Dzięki nartom dostosowanym do różnych warunków terenowo-śniegowych i różnych możliwości technicznych narciarza, każdy znajdzie dla siebie odpowiedni sprzęt. Modele RTM 84, 80, 77 mają profil typu Full Rocker w jego umiarkowanej wersji. Takie rozwiązanie pozwala na niezwykłą zwrotność na trasie, jak również w nieprzygotowanym terenie. Szerokie wiązania Wide Ride pozwalają na precyzyjne i pewne prowadzenie tych szerokich nart w każdych warunkach śniegowych.

Modele RTM 75is, 75, 73 wykonano w technologii Tip Rocker. Narty przeznaczone dla narciarzy początkujących i średniozaawansowanych, pozwalają na łatwe inicjowanie i niezwykle płynne przechodzenie ze skrętu w skręt.
image
Dual XTD Transmission Sidewall
Niezwykle lekka konstrukcja dostosowana
do Full Rocker, oparta na technologii Sidewall.
Gwarantuje optymalne wykorzystanie profilu
Full Rocker i pewne sterowanie szeroką nartą
RTM 84, nawet przy dużej prędkości w różnych
warunkach terenowo-śniegowych.
Technologia 3D dla Rocker
image

Dual XTD Transmission
Konstrukcja podobna do poprzedniej,
stosowana przy nieco węższej narcie
RTM 80. Technologia dostosowana
do profilu Full Rocker. Połączenie
Dual XTD Transmission z Wideride
i Full Rockerem czyni nartę
niezwykle zwinną na przygotowanej
trasie oraz niezawodną w głębokim
śniegu.

image
XTD Transmission
RTM 77, lekka narta z profilem Full Rocker.
Model pozwalający na pierwsze
doświadczenia z większymi prędkościami
na trasie i poza nią. Model
posiadający wszystkie charakterystyczne
cechy grupy RTM, niezwykłą zwinność przy
dużej stabilności i pewności prowadzenia.
XTD Progressive Technology
dostosowuje drewniane rdzenie nart do konstrukcji Tip Rocker.
Narciarstwo jest sportem technicznym. Osiągnięcie umiejętności, które zapewniają przyjemność z jego uprawiana wymaga czasu i cierpliwości. Technologia Progressive pozwala narcie adaptować się do wzrastających umiejętności technicznych narciarza. Naukę rozpoczynamy na narcie łatwej i tolerującej błędy. W miarę wzrostu umiejętności narta staje się coraz bardziej wymagająca. Pozwala to na zwiększenie przyjemności z uprawiania tego pięknego sportu. Początkujący narciarz mając ograniczone możliwości techniczne, nie potrafi jeszcze wykonywać skomplikowanych ewolucji narciarskich. Technologia Progressive pozwala na bardzo łatwe skręty. Podniesiony dziób narty (Tip Rocker) i specjalnie dobrana sztywność piętki (Progresive Flex) pozwala na płynne przejście z jednego skrętu w drugi. W miarę wzrostu umiejętności technicznych i coraz agresywniejszego krawędziowania, wydłuża się styk krawędzi ze śniegiem oraz stabilność proporcjonalna do wzrostu prędkości. W ten sposób narty nie ograniczają postępów w nauce. Nowy element technologi – Progressive XTD dostosowuje drewniane rdzenie nart do konstrukcji Tip Rocker. Zwiększa w ten sposób stabilność narty w skręcie przy większych prędkościach.
image
Progressive Technology. Narta, która rośnie razem z Tobą…
Zwykle najlepsze technologie „zarezerwowane” były dla topowych modeli nart. System Progressive Technology to rozwiązanie stworzone z myślą o początkujących narciarzach. Składa się on z dwóch elementów:
Progressive Edge – konstrukcja dziobów nart:
Zmieniony profi l dziobów ułatwia manewrowanie początkującym, którzy jeżdżą głównie na płaskiej narcie i największy problem sprawiają im skręty. Kiedy narciarze nabierają umiejętności i zaczynają jeździć na krawędziach, przy większym ugięciu narty, wydłuża się linia kontaktu krawędzi ze śniegiem. Narta zachowuje stabilność, mimo wzrostu prędkości.
Progressive Flex – zwiększona elastyczność tyłów nart:
Początkujący narciarze mają tendencję do nadmiernego obciążania tyłów nart, co powoduje niekontrolowany wzrost prędkości. Progressive Flex zabezpiecza narciarza przed osiągnięciem zbyt dużej szybkości i utratą kontroli.
Progressive Technology występuje w trzech nowych modelach nart: RTM 73, Sensor 1 i Essenza Adora.
image

Powered by Titanium
Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
image

Powered by Steel
Warstwa stali w rdzeniu narty. Dodaje narcie sprężystość. Zapewnia maksymalną dynamikę jazdy.
image

Tough Box Construction
Wzmocnienie wielowarstwowego, drewnianego rdzenia Multi Layer Woodcore. Kilka warstw włókna szklanego,ułożonych wobec siebie pod kątem 45° i nasączonych żywicą epoksydową tworzy zwartą otoczkę dla drewnianego rdzenia narty. Zwiększa się w ten sposób wytrzymałość narty przy zachowaniu elastyczności drewnianego rdzenia.
image

Power Construction
Konstrukcja stworzona dla nart, które przenoszą największe obciążenia, na których jeździ się dynamicznie i agresywnie. Jest, tak zwana konstrukcja „sandwich”,z pionowymi ścianami bocznymi, gdzie kolejne warstwy narty nakładane są jedna na drugą, a wiązania są bezpośrednio lub poprzez płytę montowane do narty. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Tak zbudowane są narty zawodników Pucharu Świata, narty sportowe Racetiger i Code Speedwall, narty z grupy Titanal Freeride.
image

Skin PIN
Opatentowanego system montażu i demontażu fok do nart touringowych – Skin Pin System

Prostota, pełna funkcjonalność – oryginalny system montażu fok do nart Völkl, pozwala na łatwy i szybki montaż. System SKIN PIN cały czas jest pod kontrolą użytkownika – jest cały czas w zasięgu wzroku narciarza.
Każda foka Völkl jest idealnie dopasowana do odpowiadającego modelu narty touringowej.
image

RACETIGER SPEEDWALL GS
image
Racetiger to żywa legenda narciarskich stoków. W swojej, ponad 40 letniej historii startów w zawodach, narty Voelkl setki razy stawały na stopniach podium Pucharu i Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Konstrukcja wzorowana na nartach mistrzów z Pucharu Świata oraz technologia Speedwall (zastosowanie w ściankach bocznych tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem) wsparta drewnianym rdzeniem – Full Sensor Woodcore, sprawiają, że Racetiger SpeedWall GS to prawdziwy „demon szybkości”. To na nich Julia Mancuso osiągała swoje największe sukcesy. Narty stworzone do szybkiej jazdy, długim gigantowym promieniem skrętu na twardych trasach.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 113_68_95 ; 115_68_97
Długość: 165, 170, 175, 180, 185
Promień skrętu: 16.3, 17.4, 17.5, 18.6, 19.8
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: Speedwall, Power Construction, Powered by Titanium
Systemy wiązań: RMOTION
Wiązanie: rMOTION 12.0 D, rMOTION 16.0 D

RACETIGER SPEEDWALL SL
image
Racetiger to żywa legenda narciarskich stoków. W swojej, ponad 40 letniej historii startów w zawodach, narty Voelkl setki razy stawały na stopniach podium Pucharu i Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. Mistrzostwo Świata Manfreda Prangera z 2010 i Wicemistrzostwo Świata Jensa Byggmarka w 2011 w slalomie to najlepsza rekomendacja dla nart Racetiger SpeedWall SL, jeszcze szybszych dzięki technologii Speedwall (zastosowanie w ściankach bocznych tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem) i drewnianemu rdzeniowi – Full Sensor Woodcore. Narty dla zaawansowanych technicznie, wyjątkowo dynamiczne, szybko przechodzą z krawędźi na krawędź. Harmonijne i stabilne przy swojej dużej sztywności. Idealne dla narciarzy z doświadczeniem.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 117_66_98 ; 120_66_101
Długość: 150, 155, 160, 165, 170
Promień skrętu: 11.4, 12.2, 13.1, 13.1, 14.0,
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: Speedwall, Power Construction, Powered by Titanium
Systemy wiązań: RMOTION
Wiązanie: rMOTION 12.0 D, rMOTION 16.0 D

FREERIDE – antidotum dla znudzonych jazdą tymi samymi trasami

Narty dla uciekających od zgiełku zatłoczonych tras, szukających przygody na trasach, które sami sobie wyznaczają. Voelkl jako jedyna marka narciarska przygotowała narty w pełni uniwersalne. Mantra czy Bridge to modele, które równie dobrze zachowują się w najbardziej dzikim terenie, jak i na „sztruksie” wyratrakowanej nartostrady czy oblodzonej ściance!

VÖLKL FREESKI TEAM to ponad 100 topowych riderów z wieloma sukcesami na koncie!

Pójdź w ślady najlepszych! Wybierz narty dla siebie.
TWO
image

Nowość w kolekcji 13/14. Nowy segment narciarstwa nazwany przez Voelkla – Playfull Freeride. Pełen Rocker, nowy kształt dziobów, długi promień skrętu, duża powierzchnia, harmonijny wielowarstwowy drewniany rdzeń. Radykalnie łatwe w prowadzeniu, ale przeznaczone do najbardziej ekstremalnych zjazdów. Dodatkowo nowa, niezwykła geometria umożliwia uprawianie pionierskiej, niezwykle widowiskowej techniki jazdy na nartach, która jest odzwierciedleniem driftingu uprawianego przez najlepszych kierowców samochodowych. Markus Eder wygrał już na tych nartach Freeride World Tour, startując ze szczytu Courmayeur-Mont-Blanc (4748 m n.p.m.) w Alpach Zachodnich.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 146_124_138
Długość: 176, 186, 196
Promień skrętu: 24.2, 28.2, 32.5
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil: full rocker

ONE
image
Nowość w kolekcji 13/14. Nowy segment narciarstwa nazwany przez Voelkla – Playfull Freeride. Pełen Rocker, nowy kształt dziobów, długi promień skrętu, duża powierzchnia, harmonijny wielowarstwowy drewniany rdzeń. Radykalnie łatwe w prowadzeniu, ale przeznaczone do najbardziej ekstremalnych zjazdów. Dodatkowo nowa, niezwykła geometria umożliwia uprawianie pionierskiej, niezwykle widowiskowej techniki jazdy na nartach, która jest odzwierciedleniem driftingu uprawianego przez najlepszych kierowców samochodowych. Ten sam koncept co w modelu TWO, ale nieco węższe i łagodniejsze.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 138_116_130
Długość: 156, 166, 176, 186
Promień skrętu: 16.3, 19.7, 23.5, 27.5
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil: full rocker

KURO
image

Najlepszy sprzęt na najgłębszy puch! 164mm na dziobie, 132mm pod butem i 139mm się w pięcie – KURO otwiera nowe wymiary. Zbyt strome, zbyt trudne? Narciarze na nartach Kuro nie będą wiedzieć, co te słowa znaczą. Kształt i konstrukcja nart zapewniają pełną kontrolę w jeździe w puchu z dużymi prędkościami.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 164_132_139
Długość: 185, 195
Promień skrętu: 26.3, 30.4
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction, Powered by Titanium
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil:full rocker

SHIRO
image
Najlepszy sprzęt na najgłębszy puch! Kształt i konstrukcja nart (szerokość 119mm pod butem i pełen Rocker) zapewniają pełną kontrolę w jeździe w puchu z dużymi prędkościami. Narty dla uciekających od zgiełku zatłoczonych tras, szukających przygody na trasach, które sami sobie wyznaczają.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 151_119_135
Długość: 173, 183, 193, 203
Promień skrętu: 23.3; 26.4; 30.1, 33.7
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil:full rocker

GOTAMA
image

Szerokie freeridowe narty o geometrii 139-107-123mm i profilu Full Rocker. Pozostawiają niesamowite wrażenie po jeździe w puchu, a równocześnie, jeśli chcesz możesz korzystać z nich podczas normalnej jazdy na trasie. Niezwykle uniwersalne narty. Idealny wybór dla narciarzy poszukujących nart, które poradzą sobie z każdą górą.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 139_107_123
Długość: 170, 178, 186, 194
Promień skrętu: 22.5, 24.9, 27.4, 30.0
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil:full rocker

BRIDGE
image

Najwyższej klasy uniwersalne narty freeridowe. Wyróżnione w magazynie „Freeskier”. Profesjonalni zawodnicy freestylowego teamu Volkl uważają, że Bridge jest topowym modelem firmy Volkl. 92 mm pod wiązaniem sprawia, że narta ta rządzi wszędzie, gdzie się pojawi: w snowparku i w dzikim terenie. Profil Full Rocker oparty na konstrukcji Tough Box Construction, pozwala na swobodną jazdę i przeżywanie wspaniałych wrażeń w puchu i głębokim śniegu. Lekki i mocny drewniany rdzeń narty – Multi Layer Woodcore, gwarantuje niezmienną charakterystykę jej ugięcia przez długi okres użytkowania. Dodatkową premią dla entuzjastów modelu Bridge jest możliwość zjazdu po przygotowanej trasie jak na klasycznym carvingu.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 128_95_115
Długość: 163, 171, 179, 187
Promień skrętu: 16.5, 18.5, 20.7, 22.9
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Tough Box Construction
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil: full rocker

KATANA
image

Ultra-stabilne narty z grupy Titanal Freeride. Katana posiada drewniany rdzeń wzmocniony dwoma warstwami titanalu i pionowe sidewalle wykonane z ABS. 112mm szerokości pod butem daje świetne prowadzenie na śniegu. Przeznaczenie 80% „off piste”, 20% „on piste”. Funkcjonalna technologia, elegancki wygląd.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 143_112_132
Długość: 177, 184, 191, 198
Promień skrętu: 24.2, 25.8, 28.2, 30.7
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore
Technologia: Power Construction, Powered by Titanium
Systemy wiązań: MARKER ROYAL FAMILY
Profil: full rocker

Touring
Niezwykle popularna na całym świecie, w Polsce bardzo dynamicznie rozwijająca się dyscyplina narciarstwa. Możliwość uprawiania Touringu w bezpośrednim kontakcie z dziką naturą, w każdym miejscu gdzie leży choć odrobina śniegu – w Borach Tucholskich, pod tatrzańskimi turniami – czyni go niesamowicie atrakcyjnym. Modele Nunataq, Nanuq i Amaruq, to szerokie narty przeznaczone do touringu – freeridu w luźnym, głębokim śniegu. Quanik i Nukka – modele dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z touringiem. Inuk, Amak i Mauja – uniwersalne, ułatwiająca długie podejścia oraz wielokilometrowe wyprawach przez lasy i pola. W czasie zjazdu zachowują się w pełni jak narty zjazdowa. Dodatkowo foki umożliwiają podejście pod najbardziej strome stoki. Zalecanym wyposażeniem tych nart są wiązania Marker Tour F10, F12 i F12 EPF (z poszerzoną o 28% ramą, przeznaczone do nart o taliowaniu powyżej 88mm). Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych. Dla ułatwienia podejścia po zlodzonym śniegu, można je dodatkowo wyposażyć w raki.
NUNATAQ
image
Narty z grupy Tour Freeride – nowe spojrzenie na narciarstwo pozatrasowe. Nunataq, model o talii 107 mm i profilu Full Rocker sugeruje, że mamy do czynienia z klasyką freeride. Waga około 1710g przy długości 170 cm wskazuje na solidny touring. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Połączenie profilu Full Rocker z niezwykle mocnym i zarazem lekkim rdzeniem – Multi Layer Woodcore Light, zaowocowało nartą o dużej powierzchni, której każdy centymetr kwadratowy jest ważny przy szalonym zjeździe w puchu, i niskiej wadze, której każdy gram jest ważny przy podejściu. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F12 Tour EPF – nowe tourowe wiązanie na szerokiej ramie EPF. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 139_107_123
Długość: 170, 178, 186
Promień skrętu: 24.9, 27.4, 30.0
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Tough Box Construction, Skin Pin
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil:full rocker

NANUQ
image

Narty z grupy Tour Freeride – nowe spojrzenie na narciarstwo pozatrasowe. Nanuq, lżejszy model o talii 96 mm i profilu Tip Rocker sugeruje, że mamy do czynienia z klasyką freeride. Waga 1590g przy długości 170 cm wskazuje na solidny touring. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem, a bardziej elastyczny na dziobie i piętce. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Połączenie profilu Tip Rocker z niezwykle mocnym i zarazem lekkim rdzeniem – Multi Layer Woodcore Light, zaowocowało nartą o dużej powierzchni, której każdy centymetr kwadratowy jest ważny przy szalonym zjeździe w puchu, i niskiej wadze, której każdy gram jest ważny przy podejściu. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F12 Tour EPF – nowe tourowe wiązanie na szerokiej ramie EPF. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 131_96_114
Długość: 163, 170, 177, 184
Promień skrętu: 20.2, 22.4, 24.6, 26.2
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Power Construction, Skin Pin
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil: tip rocker

AMARUQ
image
Narty z grupy Tour Universal. Szerokie narty przeznaczone do tour freeridu. Przeznaczenie 60% puch, 40% zmrożony śnieg. Waga 1349g przy długości 170cm. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem, a bardziej elastyczny na dziobie i piętce. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Narty świetnie spisują się w trudnym terenie, zarówno w miękkim śniegu, ale też z łatwością prowadzą się w puchu. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F10 Tour, Marker F12 Tour lub szersze Marker F12 Tour EPF. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 127_88_109
Długość: 163, 170, 177, 184
Promień skrętu: 18.0, 19.9, 21.9, 24.1
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Power Construction, Skin Pin
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil: full camber

INUK
image

Uniwersalna narta tourowa, jedna z najlżejszych na rynku wśród nart tourowych powyżej 80mm szerokości pod butem. Waga (1325g przy długości 170cm) ułatwia podchodzenie, a dzięki solidnej konstrukcji, w czasie zjazdu narty zachowują się jak klasyczne narty zjazdowe. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem, a bardziej elastyczne na dziobie i piętce. Zapewnia to doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Znakomite technologie oraz mocna konstrukcja czynią z tej narty świetnego kompana podczas tourowych wycieczek w bardzo zróżnicowanym terenie. Znakomicie poradzą sobie w trudnych żlebach, na bardzo twardym śniegu, a nawet na lodzie. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F10 Tour, F12 Tour lub F12 Tour EPF. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 120_83_106
Długość: 156, 163, 170, 177, 184
Promień skrętu: 16.5, 18.3, 20.3, 21.6, 23.7
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Power Construction
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil: tip rocker

AMAK
image

Uniwersalna narta tourowa, jedna z najlżejszych na rynku wśród nart tourowych powyżej 80mm szerokości pod butem. Nowość w kolekcji 13/14. Waga (1350g przy długości 170cm) ułatwia podchodzenie, a dzięki solidnej konstrukcji, w czasie zjazdu narty zachowują się jak klasyczne narty zjazdowe. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem, a bardziej elastyczny na dziobie i piętce. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Znakomite technologie oraz mocna konstrukcja czynią z tej narty świetnego kompana podczas tourowych wycieczek w bardzo zróżnicowanym terenie. Znakomicie poradzą sobie w trudnych żlebach, na bardzo twardym śniegu, a nawet na lodzie. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F10 Tour, F12 Tour lub F12 Tour EPF. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 120_83_106
Długość: 156, 163, 170, 177, 184
Promień skrętu: 16.5, 18.3, 20.3, 21.6, 23.7
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Skin Pin, Power Shell Light
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil: tip rocker

MAUJA
image
Najbardziej uniwersalna narta tourowa, niska waga (1225g/170cm) ułatwia podchodzenie, a dzięki solidnej konstrukcji, w czasie zjazdu zachowują się jak klasyczne narty zjazdowe. Wielowarstwowy, bardzo lekki, drewniany rdzeń wykonany z wyselekcjonowanych gatunków drewna – Buk, Topola, Paulownia. Cechuje je niska masą własna oraz doskonała sprężystość i wytrzymałość. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem, a bardziej elastyczny na dziobie i piętce. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Znakomite narty o tradycyjnym profilu – pozwala to na trzymanie całej krawędzi podczas jazdy. Niezwykle dynamiczne i stabilne narty radzące sobie również podczas dłuższych wycieczek, ale też w trdunym terenie na twardych śniegach. Rekomendowanym wiązaniem jest Marker F10 Tour lub Marker F12 Tour. Jedyne na rynku, pełnowartościowe wiązania touringowe, które w czasie zjazdu zachowują sztywność wiązań zjazdowych.
Szczegóły produktu

Taliowanie: 116_78_102
Długość: 156, 163, 170, 177
Promień skrętu: 16.1, 17.9, 19.8, 21.7
Konstrukcja: Multi Layer Woodcore Light
Technologia: Power Shell Light
Systemy wiązań: MARKER TOUR
Profil: full camber

RACE

Sprzęt prosto z Pucharu Świata. Doskonałe narty Racetiger, zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Object, oraz nowym dziełem sztuki markera – wiązaniem Race X-Cell 16.0 ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw wyścigowy na rynku!

RACETIGER SPEEDWALL GS RACING WORLD CUP
image
Sprzęt prosto z Pucharu Świata. Gigantki o najwyższych osiągach wykonane w technologii Speedwall (sidewall wykonany z tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem). Nowy profil Tip Rocker, nowa geometria, dwie warstwy Titanalu, najszybszy ślizg P-Tex 4500 i zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. Osadzenie krawędzi dodatkowo wzmocnione warstwą titanalu. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Object, oraz nowym dziełem sztuki markera – wiązaniem Race X-Cell 16.0 ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Są stabilne, precyzyjne, łatwo inicjują wiraże. Pewnie prowadzą się przy dużych prędkościach. Są niesłychanie dynamiczne. Przyciągają wzrok wyrazistą grafiką w zdecydowanych kolorach. Narty dla elitarnego grona narciarzy dysponujących doskonałym przygotowaniem fizycznym i nienaganną techniką

Szczegóły produktu

Taliowanie: 96.5_66_83, 98_66_84, 95_66_82, 96.5_66_83
Długość: 183, 188, 191, 196
Promień skrętu: R=30, R=35
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: UVO, Powered by Titanium, Speedwall, Power Construction

RACETIGER SPEEDWALL SL RACING WORLD CUP
image

Sprzęt prosto z Pucharu Świata. Doskonała slalomka w technologii Speedwall (sidewall wykonany z tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem). Tradycyjny profil Full Camber, dwie warstwy Titanalu, najszybszy ślizg P-Tex 4500 i zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. Osadzenie krawędzi dodatkowo wzmocnione warstwą titanalu. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Object, oraz nowym dziełem sztuki markera – wiązaniem Race X-Cell 16.0 (nagroda na ISPO 2013) ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Lubią agresywny styl jazdy. Wymagają zdecydowania i techniki. Ich największe atuty to doskonałe trzymanie na krawędziach i stabilność – jadą jak po szynach i nic nie jest w stanie wytrącić ich z zadanego toru jazdy. Zawsze czujne i dynamiczne, szybkie przy przejściu z krawędzi na krawędź. Przyciągają wzrok wyrazistą grafiką w zdecydowanych kolorach. Najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw wyścigowy na rynku dla elitarnego grona narciarzy dysponujących doskonałym przygotowaniem fizycznym i nienaganną techniką.

Szczegóły produktu

Taliowanie: 113_65_97, 116_65_97, 117_66_101
Długość: 155, 160, 165
Promień skrętu:
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: UVO, Speedwall, Powered by Titanium, Power Construction
Profil: full camber

RACETIGER SPEEDWALL GS RACING RACE EDITION
image

Sprzęt prosto z Pucharu Świata. Gigantki o najwyższych osiągach wykonane w technologii Speedwall (sidewall wykonany z tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem). Nowy profil Tip Rocker, nowa geometria, dwie warstwy Titanalu, najszybszy ślizg P-Tex 4500 i zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Objekt, oraz nowym dziełem sztuki markera – wiązaniem Race X-Cell 16.0 ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Są stabilne, precyzyjne, łatwo inicjują wiraże. Pewnie prowadzą się przy dużych prędkościach. Są niesłychanie dynamiczne. Przyciągają wzrok wyrazistą grafiką w zdecydowanych kolorach. Narty dla elitarnego grona narciarzy dysponujących doskonałym przygotowaniem fizycznym i nienaganną techniką.

Szczegóły produktu

Taliowanie: 101_66_87, 96.5_66_83, 98_66_84, 95_66_82
Długość: 176, 183, 188, 191
Promień skrętu: R=23, R=30, R=35
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: UVO, Powered by Titanium, Speedwall, Power Construction
Profil: tip rocker

RACETIGER SPEEDWALL SL RACING RACE EDITION
image
Sprzęt prosto z Pucharu Świata. Doskonała slalomka w technologii Speedwall (sidewall wykonany z tworzywa, które podobnie jak ślizgi, można a wręcz należy, jeżeli chcemy zwiększyć prędkość jazdy na krawędzi nasmarować smarem). Tradycyjny profil Full Camber, dwie warstwy Titanalu, najszybszy ślizg P-Tex 4500 i zawodnicza płyta World Cup pod wiązaniem. W tym roku wzbogacone nowym, pierwszym niezawodnie działającym w przestrzeni 3D tłumikiem drgań montowany na narcie – UVO – Ultimate Vibration Object, oraz nowym dziełem sztuki markera – wiązaniem Race X-Cell 16.0 (nagroda na ISPO 2013) ze zdolnością do lepszej transmisji sił sterujących i selektywnego tłumienia drgań. Lubią agresywny styl jazdy. Wymagają zdecydowania i techniki. Ich największe atuty to doskonałe trzymanie na krawędziach i stabilność – jadą jak po szynach i nic nie jest w stanie wytrącić ich z zadanego toru jazdy. Zawsze czujne i dynamiczne, szybkie przy przejściu z krawędzi na krawędź. Przyciągają wzrok wyrazistą grafiką w zdecydowanych kolorach. Najbardziej zaawansowany technologicznie zestaw wyścigowy na rynku, dla elitarnego grona narciarzy dysponujących doskonałym przygotowaniem fizycznym i nienaganną techniką.

Szczegóły produktu

Taliowanie: 113_65_99, 116_65_97, 119_66_101
Długość: 155, 160, 165
Promień skrętu:
Konstrukcja: Full Sensor Wood Core
Technologia: UVO, Speedwall, Powered by Titanium, Power Construction
Profil: full camber