Użytkując ambitnie urządzenie wszechstronne Garmin Fenix II napotykam się na różnego rodzaju niedogodności.
Idąc biegać nie łapie sygnału GPS, brak aktualizacji oprogramowania, wiąże się z tym, że urządzenie wyłączy się, gubi sygnał GPS, albo zwyczajnie wariuje, włączając nakładkę z j.polskim występują przeróżne problemy, a ostatnio miałem dokuczliwy problem, to nie mogłem zsynchronizować się i przesłać dane na urządzenie mobilne.
Po wyczerpujących wymianach zdań informacyjnych z działem pomocy Garmin, to udało mi się usunąć dokuczliwy problem.

Może zacznę po kolei.
Synchronizacja:
Systemu Windows od kilku lat nie używam, więc korzystam z Androida i iOS. Więc w tych systemach operacyjnych zaczęli robić aktualizację oprogramowania, więc z zaleceniami swoje urządzenia aktualizowałem. Natomiast Garmin nie zrobił aktualizacji oprogramowania więc moje urządzenie nie miało możliwości współpracy. Nie mogłem przesłać aktywności do iPad lub telefon.
Wychodzę z założenia, skoro mam funkcję aby przesyłać dane przez Bluetooth, to powinno to działać bez problemu ale tak nie działało i prawie miesiąc miałem z tym problem.
image

image
Co się okazało? W dziale obsługi klienta oczywiście wszyscy zdziwieni, że nie mogę zsynchronizować się i przesłać dane.
Jakie były objawy? Urządzenie iPad wykrywało Fenixa, łączyło się ale był błąd serwera i nie mogłem przesłać danych, to samo było z telefonem. Potwornie mnie to denerwowało. Ale zacząłem dochodzić i okazało się, że nie tylko ja miałem ten problem. Po burzliwych dyskusjach dostałem szereg wskazówek co należy zrobić. Zadziałało. Czyli jeśli zaistnieje problem, to z urządzenia mobilnego należy usunąć sparowane urządzenie Garmina i na nowo go sparować i problem jest rozwiązany, tak naprawdę 3 minuty pracy. Zajęło mi to prawie miesiąc.
Błachostki ale bardzo uciążliwa sytuacja.
Na szczęście użytkuję Fenixa II już drugi rok i jak na razie działa, raz lepiej, raz gorzej ale działa. Porównując do Fenixa I, to jest już w miarę dopracowane urządzenie. Ale nie zmienia, to faktu, że używam go z j. Angielskim bo nie zawiesza się i działa sprawnie. Nakładka z j.polskiego nie jest dopracowana ( to jest moje zdanie).

Oczywiście dla mnie jest uciążliwa aktualizacja. Powinni wysyłać dla zarejestrowanych użytkowników informację, że jest nowa aktualizacja, może wtedy mój problem rozwiąże sie 🙂

Ogólnie funkcjonalność i wygoda jest bardzo dobre. Przede wszystkim spore przeciski są bardzo wygodne, w biegu po górach jest łatwe w obsłudze. Wiadomo, że to urządzenie jest do korzystania w terenie ale w mieście też daje sobie rady ale zanika sygnał GPS. Ostatnio pojawiły się dziwne wykresy na mapie, może to tylko jednorazowa sytuacja ale jak będzie częściej pojawiać się to napewno opiszę problem.

Myślę, że da się przyzwyczaić do Fenixa, ja chyba uzależniłem się.